ARCHÍV Hetvenötezer lépés Barcelonában

Egy ideje keresem a megfelelő jelzőt, amivel megjeleníthetném Barcelonát, a katalán fővárost. Talán a színpompás lesz a megfelelő. Ehhez a pompához nem csak Gaudi káprázatos művészete tesz hozzá, hanem maga a kultúra, a történelem és a hagyományaik is. (Cikkünk a Nőileg magazin 2022. májusi lapszámában jelent meg.)

Szinte négy teljes napot töltöttünk Barcelonában, és visszatekintve az az érzésem, hogy sok mindenről lemaradtunk. Pedig a lépésszámlálóm 75 ezer lépést mutatott a négy nap után. Jó szokásom szerint, előre megtervezett program szerint haladtunk, mert mindent is látni akartunk. De így is, a Picasso múzeumon kívül egyetlen kulturális intézményre sem jutott idő.

Három dolog azonban már megérkezéskor feltűnt: a közlekedésben minden felirat háromnyelvű (katalán, spanyol, angol); szinte mindenki beszél angolul és nagyon kedves; és az, hogy itt mindenki FC Barcelona rajongó. Óriási taps jár ugyanakkor azért, ahogyan a közlekedést megszervezik:

Barcelonában az FGC nevű vállalat tömöríti a teljes közlekedési hálózatot, egy napi- vagy heti jeggyel pedig bárhová el lehet jutni a járataikon, minden napszakban.

Mi mindig napijegyet vásároltunk az első zónába (ez lefedte az összes helyszínt, ahová menni szerettünk volna) és csak tömegközlekedéssel utaztunk, ami tiszta volt, nem zsúfolt, időben és gyorsan szállított.

Ott tartózkodásunk alatt jegyzeteltem a legfontosabb tudnivalókat, amelyeket most némileg összefoglalok:

Szállás: a belvárostól távolabb eső negyedekben kiváló szállásokat lehet találni, ha a metró közel van, bárhová eljuthatunk percek alatt. A külvárosban jóval alacsonyabbak az árak és a körülmények is jobbak, hiszen a legtöbb megfizethető belvárosi szállásnak közös használatú fürdőszobája van, amit mi kizártunk.

1. nap: Katalán tér, Sagrada Familia, Diadalív, Gótikus negyed

•  az egész város pezsgése a Katalán téren összpontosul, innen bármerre indulunk, ámulatba esünk;
  •  innen indul a La Rambla sétálóutca is, amelyen üzletek, kávézók, színházak és rengeteg kulturális érdekesség van, de érdemes betérni a mellékutcákba is, ott kezdődik csak igazán az élet;
  • a Sagrada Familia káprázatos és népszerű, de irreálisan drága a belépő, így mi csak kívülről csodáltuk meg. Látogatáshoz javasoljuk a jegy elővásárlását az online felületen, másképp készüljünk arra, hogy órákat fogunk sorban állni;
  • a gótikus negyedben érdemes „elveszni”, és ki kell próbálni a csokoládés churrost, ami egy helyi különlegesség

2. nap: Güell park, Picasso múzeum, Reial tér

• a Güell parkra szánjunk időt, és legyen sok türelmünk. Mi nem csúcsszezonban utaztunk és járványidőszakban, de még így is rengeteg turista volt;

•  a Picasso múzeumtól ne várjunk túl sokat;
  •  a Reial térre a Picasso múzeumból visszajövet találtunk rá, páratlan látványt kínál;
  •  innen két irányba indulhatunk: a La Rambla van az utca egyik végén, Szent Eulália katedrálisa a másikon, érdemes gyalog megtenni az utat

3. nap: La Barceloneta, Montjüic-kastély, Varázslatos kút

• ezen a napon tudatosult bennünk, hogy Barcelonában vasárnap minden zárva van, így a La Boqueria is, a legendás piac, amit mindenki látni akar;
  • a La Barceloneta a tengerpartot takarja, a kilátás pazar. Errefelé menet érhető el a Cake & Brunch nevű bisztró, ahol mindenképp ki kell próbálni a kaját!
  • tovább sétálva a libegőhöz juthatunk, majd a Montjüic negyedbe. Innen készüljünk 15–20 perces sétára a kastélyhoz;
  •  a hegy lábánál érhető el a Varázslatos kút, amely kora tavasszal még nem működik – ez is a helyszínen derült ki.

4. nap: La Rambla, La Boqueria, Tibidabo

• a barcelonai piaci hangulat egyedülálló, jókat lehet enni, nagyon olcsón;
  • a Tibidabo nagyon magasan van, ennek ellenére rövid idő alatt fel lehet jutni. Mindenképp ajánljuk, hiszen a temploma is gyönyörű, a kilátás is pazar.

Rövid utazásunkból kihoztuk a maximumot, de még az alap látnivalókra sem volt elég. Például a Güell parkon kívül nem jutott időnk megcsodálni egyik Gaudi épületet sem, ezt sajnáljuk, de talán legközelebb. És nem, nem voltunk a Camp Nou stadionban sem, mert oda csak vérbeli szurkolók járnak, és mi távolról sem vagyunk azok. De ezt Barcelonában semmiképp nem szabad említeni…

Fotók: Ménessy Kinga Kitty

korábban írtuk

Nőkként Marokkóban

Marokkó különös keveréke a berber, az arab és a nyugati kultúrának: az ország háromnegyede berber, sokan közülük máig nomád életmódot folytatnak, de a francia fennhatóság, valamint a spanyol védnökség sem múlt el nyomtalanul. Az izgalmas észak-afrikai országot hátizsákos kirándulás révén fedeztük fel édesanyámmal, ketten, nőként. (Cikkünk a Nőileg magazin 2022. márciusi lapszámában jelent meg).